Verslag - The 2018 Sudety MTB Challenge course - 2018-07-22

Verslag

Ons relaas in de SUDETY MTB CHALLENGE in dikke vette hoofdletters want deze 6daagse raid verdient respect!!! Ook al is het maar 320KM en een dikke 11000HM'ters het zijn pittige KM's en Hm's. Voor het 2de jaar op rij zetten een paar die hard Wacky bikers richting Polen die technische ritten niet schuwen , The organizer Fluppe the voice, speedy giraldo , mister chill stevie D en myself alias captain hook voor de gelegenheid want me voet is allesbehalve ok en ik mankte heel erg. Wash and go was ook mee maar was nog nie in staat om zen fiets te bestijgen zodoende besteeg hij zen geliefde dan maar 3-4 keer per dag of was het zij die dat droomde om zoveel keer bestegen te worden per dag da kan het ook geweest zijn 😜. Er was ook nog een triatleet mee die zo nu en dan eens met de mtb rijdt (Stefan Callebout), deze had dit redelijk onderschat en is geen finisher maar toch dikke respect voor de brave man want die deed het zeker niet slecht der gingen er al veel rapper geplooid zijn!

Dag3 prachtige rit van 60,6km en 2032hm in onze race book werden we al gewaarschuwd op km10 a new technical descent almost 1km of downhill frenzy! En op km 34 a long technical descent a true challenge for most riders en op km 58 a well know fast descent hell yeah baby was het eerste da zei al ik het las. De verwachtingen waren hoog en werden meer dan voldoende bevredigt πŸ˜ƒ. Op iedere afdaling haalde ik 5-10-15 man in met een luide kreet RIDER RRR waren ze gewaarschuwd en gingen ze mooi opzij voor mankepoot. Ik kreeg veel bekijks voor de start en na de finish als ze me zagen rondhuppelen en op me velo kroop. En zodoende werd het captain hook inplaats van black magic πŸ˜ƒ. Ik schoof elke dag op in het klassement en de andere gasten reden ook heel sterk giraldo was gewoon veels te zot die kwam elke dag 40-50 min vroeger binnen dan mezelf en de rest . Ondertussen had ik al beseft dat ik zwaar stampte op de klims maar nie een keer kijken van wat of hoe tot Kollin zag dat me 36erop lag inplaats van me 32 vooraan. Ja me kloten een blundertje da we zeggen had al 3dagen op power geklommen het vuur spoot uit me gat op sommige klims.

Black Magic

Info

Een paar wacky's trekken naar Polen voor de machige Sudety MTB Challenge course.

We wensen hen veel succes, vooral veel leute en een accidentvrije meerdaagse toe!

Go Wacky's!!!

V stage: Gluszyca "nitro" 27.07.2018

Deelnemers

Stevie D, The Voice

Reacties op dit evenement.

Schumi schreef op 09-08-2018 :

Respect voor allen!! Prachtige ervaring rijker. Merci black

Stevie D schreef op 03-08-2018 :

Deze moet je eens bekijken. Dit wil ik volgend jaar doen en het is ongeveer het zelfde wat wij gedaan hebben. Je zou denken 60 km en 2050hm, een makkie( ik dacht dat echt) . Maar als je dit bekijkt weet je dat de concentratie zwaar weegt. Dit is mtb-en😍 https://youtu.be/asWi_EsJ_Vc

Frodo schreef op 03-08-2018 :

Super verslag BM!! Bedankt mannen om de club ook daar op de kaart te zetten. Dikke chapeau mannen!

Chemical Pete schreef op 03-08-2018 :

Sterk gereden mannen! Black Magic, bedankt voor het verslag! Altijd leuk om te lezen

Stevie D schreef op 02-08-2018 :

Oh, dit is echt mtb-en. Ik ben verliefd op hun trails. Je moet niet bang zijn zulle. Zij hebben daar lef, de durf en de mogelijkheden om iets te organiseren , je leert zoveel bij. Zelfs Fluppe die 5jaar geleden niet zo technische was, reed om het einde afdalingen mee om U tegen te zegenπŸ‘ŒπŸ½. Dit moet je eens doen. Hier even mijn reclame voor volgendjaar. https://youtu.be/Q-VMJdclaP4

Eagle schreef op 02-08-2018 :

Proficiat gasten, straks durven we nie meer meerijden met jullie !!!πŸ€“πŸ€“πŸ€“

Stevie D schreef op 02-08-2018 :

Bedankt voor het verslag Captain Hook πŸ‘ŒπŸ½en ook de vrouwtjes voor zo goed voor ons te zorgen.. Het was idd machtig en verslavend die technische uitdagingen, smaakt naar meer. Oei, heb al één : http://www.mtbtrilogy.cz/en/varianty#extreme 😊

Space jr. schreef op 02-08-2018 :

Proficiat gasten , je moet er wat voor over hebben hΓ© , schoon relaas , als er geen bloed in komt dan is het stront :)

Black magic schreef op 01-08-2018 :

Ons relaas in de SUDETY MTB CHALLENGE in dikke vette hoofdletters want deze 6daagse raid verdient respect!!! Ook al is het maar 320KM en een dikke 11000HM'ters het zijn pittige KM's en Hm's. Voor het 2de jaar op rij zetten een paar die hard Wacky bikers richting Polen die technische ritten niet schuwen , The organizer Fluppe the voice, speedy giraldo , mister chill stevie D en myself alias captain hook voor de gelegenheid want me voet is allesbehalve ok en ik mankte heel erg.Wash and go was ook mee maar was nog nie in staat om zen fiets te bestijgen zodoende besteeg hij zen geliefde dan maar 3-4keer per dag of was het zij die dat droomde om zoveel keer bestegen te worden per dag da kan het ook geweest zijn 😜. Er was ook nog een triatleet mee die zo nu en dan eens met de mtb rijdt (Stefan Callebout), deze had dit redelijk onderschat en is geen finisher maar toch dikke respect voor de brave man want die deed het zeker niet slecht der gingen er al veel rapper geplooid zijn! We waren daar allemaal toegekomen met verschillende auto's en van verschillende bestemmingen desalniettemin was het direct een gezellige sfeer in het hotel. Dag voor de race een verkenningsritje een stuk van de proloog omgekeerd 24km en 700hm nie te spectaculair maar fun. De dag van de proloog(19,6 km en 693hm) gingen we s'morgens dat al eens rijden kwestie van de benen op te warmen, van hotel naar de start was ook al 300hm ik was al opgewarmd voor ik aan de verkenning moest beginnen . Klim op de baan van 3km dan technisch met veel stenen en dan een stuk te voet. Dat was al dik balen voor me omdat me voet verre van goed is voor zulke shit. Dan een mooie single en vandaar een afdaling om U tegen te zeggen thohoho stenen en wortels nie normaal we waren gewaarschuwd en sommige vonden het voor een proloog een beetje te zot. De proloog verliep alfabetisch en ging goed ik snelde me naar boven omdat ik niet wou dat er veel voor me zaten voor in de afdaling, ik heb er in de afdaling meer voorbijgestoken die te voet gingen dan op de velo. En veel funbikers vind je daar niet het zijn 90% wedstrijdrijders om maar te zeggen hoe technisch en steil de afdalingen waren. Stevie D kwam hier verrassend uit de hoek met de 2beste Wacky tijd na giraldo . We beseften da we der nie goed aangedaan hadden om al voor de proloog al 28km en 1000hm te rijden ma ja we beseften ook wel dat we geen podium plaatsen gingen halen dus wat maakte het uit. In het klassement stond ik 33ste van de 56 veertig plussers korte afstanden is nie aan mij besteedt me dieseltje moet opwarmen vraag het maar aan Tina na een 2tal uur kom ik op toeren πŸ˜œπŸ˜‚. Dag 2 zelfde start en in mijn ogen de minst leuke en technische rit (67,7km 2090hm) van de 6daagse , dat er langs grindpaden en dubbel tracks naar boven geklommen word ca va maar de downhill op een grindpad vind ik nie okay πŸ˜•.Ik bleef een beetje op me honger zitten nadat ik de dag ervoor zulke afdalingen gedaan had. Al bij al was het weer een toffe en prachtige dag we hebben geluk gehad met het weer tijdens de zesdaagse . Want hier regen op je kloten en het wordt nog 3keer technischer met al die wortels stenen en rotsen! Dag3 prachtige rit van 60,6km en 2032hm in onze race book werden we al gewaarschuwd op km10 a new technical descent almost 1km of downhill frenzy! En op km34 a long technical descent a true challenge for most riders en op km 58 a well know fast descent hell yeah baby was het eerste da zei al ik het las. De verwachtingen waren hoog en werden meer dan voldoende bevredigt πŸ˜ƒ. Op iedere afdaling haalde ik 5-10-15 man in met een luide kreet RIDER RRR waren ze gewaarschuwd en gingen ze mooi opzij voor mankepoot. Ik kreeg veel bekijks voor de start en na de finish als ze me zagen rondhuppelen en op me velo kroop. En zodoende werd het captain hook inplaats van black magic πŸ˜ƒ. Ik schoof elke dag op in het klassement en de andere gasten reden ook heel sterk giraldo was gewoon veels te zot die kwam elke dag 40-50 min vroeger binnen dan mezelf en de rest . Ondertussen had ik al beseft dat ik zwaar stampte op de klims maar nie een keer kijken van wat of hoe tot Kollin zag dat me 36erop lag inplaats van me 32 vooraan. Ja me kloten een blundertje da we zeggen had al 3dagen op power geklommen het vuur spoot uit me gat op sommige klims. Dag 4 (56,6km 2032hm) wa was me da zeg thohoho afdalingen waar je maar van kunt dromen ,een natuurlijke bikepark zo noem ik da een stuk van 300m vertical descent op een enduro downhill track. In de race book stond er utra fast single track, berms, corners, small drops (die small mag je tussen haakjes nemen) and yes there are chicken lines maar nie voor deze fucker wi HELL NO!!! Het was super fun voor de meeste maar nie voor iedereen maar het viel wel op dat het peloton kleiner en kleiner werd en er meer en meer met verbanden en ingetapet rondreden. Ook onze berggeit had een zware post gepakt en Stefan kwam lijkbleek binnen volledig uitgeput, die laatste had er genoeg van en ging niet meer starten. Voor iemand die nog nooit zulke ritten gereden heeft toch heel sterk gereden echt waar dikke chapeau voor de brave man. Dag5 (58,2km 2058hm) was terug een zotte dag , gelukkig had giraldo niet te veel last van zijn bil waar hij de dag ervoor stevig op gevallen was. Op de eerste klim voelde me buik nie te goed aan en na 20km moest ik schijten want de krampen in me balg waren nie meer te verduren en was bang dat ik tijdens de steile klims gewoon letterlijk in me broek ging schijten. Klims van 20-25% waren dagelijkse kost ik probeerde alles naar boven te rijden want te voet gaan was nie echt een optie voor mij omdat me voet me meer en meer parten speelde tijdens het wandelen gelukkig niet tijdens het fietsen . Na het bemesten van de Poolse bossen voelde ik me veel beter en reed terug naar stevie D en The Voice die me ingelopen en achter gelaten hadden op een klim. Met behulp van een technische afdaling stak ik The Voice voorbij en beneden kwam ik stevie tegen. De beentjes draaiden weer soepel en reed van hen weg. We kregen een strook van ong 3km voorgeschoteld met stenen en wortels nie normaal, de mannen met een hardtail hun tanden stonden los op het eind van die strook . Op km38 kregen we de afdaling dat ik op FB gepost heb , its easy to get airborn stond er gewaarschuwd en twas geen leugen. Heel machtig zeker als je een beetje snelheid hebt wel nie evident met al de losse stenen je concentratie moest op scherp staan. Dag6 ( 57,4km 2453hm) dropperpost friendly stage ,voor de leken afdalingen waar de meesten voor in hun broek doen . Eerlijk ik vind da super maar om dit in een XC wedstrijd te steken vind ik er een beetje over omdat nie iedereen daarvoor getekend heeft bij de inschrijving . Ik heb daar een afdaling gedaan waar ik niemand zag rijden behalve mezelf, je mag dan nog een fully en een dropper hebben als je de ballen er niet voor hebt daal je daar niet van naar beneden.!!! Stevie en Fluppe hebben daar een vrouw zien bleten die niet naar beneden durfde ZELFS NIET TE VOET ik moet er geen tekening bij maken zeker van hoe steil het was! De adrenaline gierde door me lijf het begin was prachtisch nie te doen ik moest voor elke draai 1 voet uitklikken en aan de binnenkant van de bocht zetten anders kwam het niet goed. Allee da ook overleefd en op naar de volgende klim en prachtige single track πŸ˜ƒ. Eens aan de finish kreeg ik een super gevoel wetende dat ik deze prachtige raid ook op me palmares heb , maar ik niet alleen hele dikke chapeau voor giraldo , stevie D en the Voice . Niet alleen zijn het hele goeie bikers maar ook hele toffe persoonlijkheden en het is altijd leuk om met hen te biken! Thanks gasten voor de hele toffe week , blij dat alles goed verlopen is je en dat iedereen veilig en wel de finish gehaald heeft. Het mag gezegd worden dat deze raid niet voor de rond de kerk rijdende biker is maar voor degene die een uitdaging aandurven zeker meer dan de moeite waard om af te zakken naar Polen !!!

Fitzy schreef op 20-07-2018 :

Its gonna be fun πŸ‘, geniet van jullie dagen.

Stevie D schreef op 27-01-2018 :

Froome, Kollin, Fluppe,Giraldo en Black Magic gaan ook mee, samen met de vrouwtjes. Juist Froome en Black gaan alleen. Het is daar echt mooi in Polen,ruwe natuur. Echt een mooi mtb land met prachtige tracks.

Plaats een reactie

captcha

Verjaardagskalender

Klik om de kalender te bekijken
High 5 - Sports NutritionGB EXPRESSPaljas BierCMKSchrijnwerkerij RotsaertHenry Delheye - Schil der- en decoratiewerkenVlamynck Brood-BanketMichel Van Mol  FietsenCreative DesignsThierry Ide SanitairCallant Luc Decoratieteam bvbaDe Zilvertorens